Saturday, January 15, 2011

Cahaya fitrah yang memanggil


Hatiku gelisah,
Kerna ada sesuatu yang ku inginkan,
Namun aku tidak dapat mencapainya,

Jauh disudutku,
Ada sinar cahaya,
Cahaya fitrahku,
Cahaya yang mampu memimpinku,
Cahaya yang aku impikan,

Namun,
Tanganku tidak dapat mengapainya,
Kakiku keras bagaikan tiang,
Mataku hanya mampu merenung dari jauh,
Hatiku meronta-ronta,
Untuk pergi ke cahaya itu,

Ya Allah,
Permudahkanlah pergerakanku,
Lembutkanlah hatiku,
Aku hanya mampu menangis,
Kerna,
Aku terseksa,
Cahaya itu ada didepanku,
Malangnya,
Aku kaku,

Ya Allah,
Kuatkan hatiku,
Kukuhkan suara fitrahku,
Alihkan tembok dihadapanku,
Aku merayu.

Sudah berapa kali aku cuba,
Namun aku gagal disebabkan tembok itu,
Permudahkanlah untuk aku,
Ya Allah,
Ya Rabbi,
~Aku memburu CintaMu~


No comments:

Post a Comment