Wednesday, February 2, 2011

Rimas + Lemas = Serabut

Salam..

 Facebook menyebabkan kes penceraian meningkat
Facebook menyebabkan episode cinta oleh si penipu berkuasa
      
          Antara perkara negatif yang aku dengar pasal FB. Mula2 tu hanya dengar ikut telinga kiri keluar telinga kanan, hanya singgah ke otak buat beberapa saat ja. Tapi sekarang benda tu betul2 stop dan bermaustatin di otak aku. Mana tak nya, ada seorang rakan aku dah kena tipu oleh suami orang yang menyamar menjadi bujang (jadi bujang balik baru tau atau nama lain duda). Aku pula jenis accept ja friend request kat FB tu, kebetulan laki yang berlagak bujang tu add.Aku accept ja. Then kawan girl aku ni tanya la ada tak laki sekian2 dan perempuan sekian2 add..Aku cek balik ada.Dushh! Then dia citela..ooo..laki tu rupanya. Tapi kenapa wife dia pun add aku juga.So kami rasa laki tu gunakan FB bini dia. Semalam bini dia ada tegur aku dekat chat. Aku hanya akan balas chat orang jika dia perempuan or aku kenal. So, lelaki2 yang chat dan aku tak balas, maaf ye saya bukan jenis perempuan yang suka melayan lelaki tanpa tahu latar belakang. Kecuali hal penting is okey!  Petang tadi, laki tu tegur di chat tapi aku tak balas.Aku rasa geram plak. Dah kawin buatla cara kawin. Tak kesian ke kat isteri dan anak2..Malu la sikit..

       Keduanya, ramai orang bercinta melalui FB. Kalau korang jumpa pasangan yang benar2 jujur..alhamdulilah.Kalau yang sebalikya macam mana?nauzubillah. Berwaspadala..FB ni ada kebaikannya jika kita gunakan cara yang betul

     Yang buat aku rimas sekarang, ramai plak yang tegur aku dekat chatting box. Padahal tak kenal pun. Nak appear offline nanti susah plak nak guna utk chatt orang2 yang penting ..al maklum la benda free dan sebagai alat komunikasi.. So maaflah, kalau kamu tegur aku dekat chatting box seribu kali pun tapi aku tak balas. Anggapla saya sangat busy ketika itu..hehe.. tapi memang pun. Kalau orang yang aku kenal pun kalau tegur dekat chatt aku tak balas juga kalau tengah busy. FB memang on tapi aku tak da dekat line pun sebab aku biar ja laptop terbuka dekat meja study.

      Pesanan: jangan mudah tertipu orang2 di FB. cukupla sekadar untuk berhubung dengan sahabat lama dan family. ^_^




     

No comments:

Post a Comment