Wednesday, August 10, 2011

Gatrik + Puasa= ??

Assalamualaikum..

Hai sahabat-sahabat..lamanya tak kemas kini blog aku ni..haiish..sian ye my bucuk2 ni.
yarrrkk *_#..ahak

Arini dah masuk 11 ramadhan. Alhamdulilah, bersyukur sangat2.

Mesti u all semua pernah dengar isu gastrik di bulan puasa ni kan.
Kalau ikutkan sejarah hidup aku,
Aku tak pernah kena gastrik dibulan puasa ni,
bulan lain selalu la.
Tapi
huhuhu
dah dua ari aku kena gastrik di bulan puasa ni
dugaaan
masa ramdahan ke9
lagi sejam nak buka posa,
perut aku sakit cam gastrik
mmm
minta2 dapat bertahan
alhamdulilah..dapat bertahan

Semalam, lagi sejam gastrik aku datang balik
kali ni lagi kuat sakit ye
wawawa
sempat juga bertahan
tapppiii
not until that point only k
pas makan n solat maghrib
perut aku memang rasa tak sedap dan sampai kepala rasanya
kepala dah pening
perut tak sedap
dan rasa nak muntah
last2
aku termuntah 2 kali
habis semua makanan yg berbuka tadii
eeee...sensored
ahak
tak cukup lagi
aku cirit birit just keluar air ja
6 kali k
T_T

Based on my learning la kan,
when we experience vomitting n nause,
ion n water will lost
so badan kita akan jadi lemah n lesu
rasa nak pitam

wawa
kan bagus jadi nus ni
bila kita sakit
kita tahu apa yang jadi pada badan kita
then boleh ambik treatment sendiri
ting

aku memang rasa lemah
kaki pun tak larat nak jalan
totally lembik la

Treatment:
aku buat bubur nasi pkl 11 malam,
then makan
so perut dapat adapt
tak muntah n cirit lagi
tapi take time to recover la

Masa bangun sahur
badan rasa lemah lagi
tapi tekad juga nak puasa
alhmadulilah
sekarang masih lagi 
on fasting
even badan lemah2 gitu

so
gastrik + puasa= memang ujian k

kesian sapa2 yang gastrik sampai tak leh puasa kan
mmm
apa2 pun janji niat kita betul dan hanya
Allah ja yang tau kan

k u all
Selamat berpuasa
*_^

No comments:

Post a Comment