Wednesday, January 12, 2011

Masa mengejarku...

Bismillahirrahmanirrahim...
       
       Alhamdulillah..masih bernyawa aku, masih aku mampu mencoret dalam blog ni..Terima Kasih Ya Allah..
Dah lama rasanya tak update my beloved blog ni.Sibuk dengan pelbagai tugas terutamanya tugas sebagai hamba Allah dan pelajar. Mencari ilmu dan membuat kebaikan..Menyibukkan diri dengan perkara yang berfaedah untuk mengelakkan diri membuat perkara yang tidak bermanfaat..

      Minggu lepas dan seterusnya, aku sibuk siapkan assignment yang perlu dihantar sebelum cuti raya cina..Dengan exam semakin dekat lagi...huhu..satu pun tak study lagi..sebab tu sekarang tengah sibuk siapkan assignment so boleh fokus pada study. Minggu depan plak akan sibuk dengan interkuliyyah tournament..Biro sport & rec aku yang kena handle. Sem ni aku hanya terlibat untuk volleyball ja..Kalau sem lepas volleyball dan netball..Kelam kabut rasa hidup sat nak lari pi main volley sat lari nak main netball kalau jadual games jatuh pada hari yang sama. Alhamdulillah..ramai sister yang boleh main netball so tak da la aku diperlukan sangat untuk game netball tu. Lagipun dari awal aku dah nak tarik diri sebab keadaan kaki yang tak berapa stabil untuk sukan yang berlari ni..ni kesan dari jatuh tangga dan terseliuh..sikit nikmat Allah dah ditarik dari aku..ujian...Jadi sekarang aku boleh fokus pada volley.

     Setiap perkara ada hikmah disebaliknya..mungkin kekurangan diberi tapi digantikan dengan sedikit kelebihan.

       Aku rasa sedikit keajaiban yang diberi padaku dari Allah. Dari sekolah lagi aku dah mula main volleybal tapi memang tak terer sangat. Nak serve tu nak lepas tu sangat la susah..nak setting or dagging pun memang tak pandai. Bila masuk UIA, first year aku dan kak intan kena masuk volley sebab tak da wakil dari batch kita orang..Situasi masih sama..Memng tak pandai..Alhamdulilah, sem ni secara semula jadinya aku pandai main..agak terkejut pada mulanya..aku ingat aku ja perasan tapi senior pangkat coach aku puji dan kata aku banyak improvement dan main bagus..waaaa..sangat hepi..Terima kasih ya Allah..aku tahu ilmu dan kecekapan yang ada pada aku sekarang dipinjam dariMu.Masa tu aku terfikir, semua ni hak Allah..bila2 masa ja Dia boleh ambik dan bagi..maka bersyukur dengan segala kelebihan yang Allah beri.

     Setakat ini saja..inshAllah, panjang umur dan ada masa akan aku update keputusan interkulliyyah tournament nanti..Doakan untuk N>U>R>S>I>N>G..kami hebat di medan merawat dan padang..
^_^

No comments:

Post a Comment