Sunday, December 26, 2010

Melalui Pandanganku

                               


Pandanganku menebusi alam fauna,
Mindaku merenung jauh ke dalam sudut hatiku,
Aku meneliti manusia disekelilingku,
Apa yang mereka maksudkan?
Apa yang mereka mahukan sebenarnya?
Apa yang ada dalam hati mereka?
Hitamkah hati mereka?
Atau..
Jernih hati mereka?

Kerna..

Aku terkedu,
Disaat aku kecapi kejayaan,
Ada orang mempamerkan kejelikkan sifatnya,

Aku terkedu,
Ketika aku gembira,
Ada orang menunjukkan kedengkiannya,

Aku terkedu,
Pabila aku berdiam diri,
Ada orang mengzahirkan kepuasan hatinya,

Aku terkedu,
Sewaktu aku kesedihan dan kecewa,
Ada orang mengukir senyuman diwajahnya,

Namun...

Aku terharu dan bersyukur,
Kerna aku mempunyai Allah disisiku,

Aku terharu dan bertuah,
Kerna aku mempunyai sahabat hati penenang buat hatiku,

Aku terharu dan redha,
Kerna aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya,

Wahai hati,
Tabahla dikau ketika kau dihiris,
Pulihla dikau untuk aku menjadi lebih kuat,


No comments:

Post a Comment