Tuesday, November 2, 2010

Pemburuan Hillary Clinton Dan Ally Iskandar Di ISTAC !!


Salam..

     2 November 2010....
Aku memburu Hillary Clinton dan Ally Iskandar di ISTAC..hahaha.. (gelak jahat)..
Mesti yang tertanya2 sapa la mereka berduakan..
Hillary Clinton ialah secretary US yang datang buat kunjungan di Malaysia minggu ni. Dengan bangganya beliau telah memilih IIUM sebagai institusi yang beliau nak lawati.So, lokasi yang dipilih ialah cawangan IIUM iaitu ISTAC (Institute International Islamic Thought and Civilization).Lokasinya betul2 belakang stesen bas jalan duta.
Manakala Ally Iskandar ialah pengacara TV3 yang terkenal tu..hehe..teruja jumpa dia kat ISTAC.

       Kitaorang student UIA kuantan seramai 35 orang semuanya, bertolak ke ISTAC pukul 6pagi..ada student kos nursing, medik and dentistry. Perjalanan nak ke sana agak rushing sebab kami kena masuk dalam hall tu pkl 9.30 pagi. Sebenarnya Hillary Clinton akan datang pkl 12, tapi sebabkan macam2 safety guide yang diambil semua penonton kena datang 2 jam lebih awal. Kami sampai dekat ISTAC pukul 9 pagi..alhamdulillah..pastu jalanla ke pintu masuk.

        Then kitaorang kena beratur dekat luar tu untuk scan. Masuk ja kat tempat scanning tu, cuak gila rasa..serius..beremang bulu roma..tau tak sebab apa??? sebab ada FBI and secret service dri US..adoii..cam dalam movie betul..diaorang jaga dekat entrance. ada yang cm korea..orangnya putih, rambut hitam, mata sepet,badan tegap--->memang hensem..haha...then yang lain tu cam men in black..badan memang tegap, pakai coat, spek hitam, muka serius ja...----->memang mantap.. Lepas berjaya melepasi entrance tu, kitaorang kena register..nama2 kitaorang semua dah dihantar ke balai polis bukit aman. (What!!!!)..seterusnya kena pi bahagian scanning..polis banyak ja dekat situ.ni yang berdebar ni..barang2 kena letak atas meja, then kena jalan dekat tempat scanning..fuuuhhh..lepas..dia scan beg plak..kebetulan ada sorang girl ni beratur belakang aku untuk scan jga.bila polis scan beg dia..bunyi plak..tettt tettt tett..polis tu dh tanya aku  "ada apa dalam ni?" dengan tegas...hello!! this is not my beg ok!...haha..xda la aku jawap camtu..just jawap dalam hati..aku cakapla tu  bukan beg aku..budak girl tu yang punya..huh..polis tu cek la..bukan pistol pun,bukan pisau pon..just bateri..kwakwakwa..haha ^_^....buat kecoh boleh..then kitaorang masuk hall pukul 9.30 pagi dengan perut yang lapar.

      Then kitaorang tunggu la sampai Hillary Clinton tu datang.

     Sementara tunggu tu, kami ni tengok la orang2 disekeliling yang datang,,banyak NGO, menteri2 dan Gabenor negara.wartawan semua tu biasala..Tiba2 tasha cakap "tu Ally iskandar"..waahh..pertama kali aku menatapnya secara berhadapan..rupa2nya mukanya lagi comel dan tampan berbanding di TV..haha..teruja betul kut..setiap langkah Ally aku tangkap gambar,,haha..kawan2 lain dah kata aku fanatik gila dan gelak ja tengok gelagat aku..he2..Ally speaking sgt sedap..dia jadi host untuk event ni dan moderator bila penonton tanya soalan... dia pon dah perasan aku keja tangkap gambar dengan dia..pas event tu ingat nak pi tangkap gambar dengan dia tapi dia layan VIP dan aku dgn kwn2 pon segan juga..so hasrat terkubur.

      Tepat pukul 12pm..Hillary Clinton masuk hall...waaa memang punctual..good! dia masuk ja hall, semua orang bangun dan tepuk tangan..Then bermula la sesi dialog. Yang jadi host untuk atas stage ialah Rozi pak wan chik dan seorang lagi Tuan ni yang aku tak tahu nama dia..he2.Banyak isu yang dibahaskan adalah berkenaan wanita2 yang terlibat dalam politik, usaha2 US dalam membantu negara2 yg mengalami disaster dan juga beliau ckp Malaysia akan jadi one of the top leaders in future...itu saja aku dan kawan2 aku paham dari dialog tu..yang lain kami tak paham sebab semua orang speaking sangat pekat,kelat dan laju..haha..pedo dengar lama2 pon tak paham..haha..lawak betul..Sesi dialog habis dalam pkl 1.10pm..then majlis bersurai dan lunch..makan semua free dan kami dapat elaun makan RM10..hehe..cam pi berjalan2 ja dan timba ilmu serta pengalaman..lunch menu---> bihun goreng, sphageti, murtabak dan buah2an....Amazing!

     Kami betolak balik ke kuantan pukul 3..then sampai pukul 7.30pm..banyak pengalaman yang dapat arini..ni la hikmah yang dapat bila cuti seminggu tak balik umah..sapa2 yang tak pergi sangat la rugi..bcoz dpat pengalaman and just have to spend time without money..he2...yang penting dapat tgk Ally..hehe..

*Gambar akan diupload kemudian sbab tenet sgt slow*

Wasalam.

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete